COMUNICAT DEL GRUP MUNICIPAL POPULAR A LA PAERIA AMB RELACIÓ A UNA POSSIBLE MOCIÓ DE CENSURA A L’AJUNTAMENT DE LLEIDA

La situació política a la ciutat de Lleida és insostenible. La manca de projecte, lideratge, sumats a la decadència i el desgovern apuntalats des del 27.12.2021, quan l’alcalde va perdre la qüestió de confiança voluntària i vinculada als pressupostos, aboquen a Lleida a una situació de desencant, inestabilitat i sense rumb.
Per aquest motiu i donada la greu situació, el Grup Municipal Popular a la Paeria manifestem que, prioritzant els interessos de Lleida, els drets dels veïns i veïnes, en arres al bé comú, per sobre dels nostres legítims interessos ideològics, estem oberts a negociar i participar d’una moció de censura, sense vetar a ningú, posant Lleida per davant de tot. Perquè prosperi una moció cal que tots els que ens sumem remem en la mateixa direcció i tots els rems seran necessaris, també el nostre.
El grup popular sempre hem manifestat que hem vingut a treballar per la ciutat i així ho demostrem dia a dia. Cal un canvi real i volem participar-hi. Volem passar de les paraules als fets. Estem preparats per assumir responsabilitats de govern, de gestió, lideratge i demostrar que una altra manera de governar és possible i necessària.
Només des de la generositat i sense vetar a ningú podrà fer-se efectiu aquest canvi imprescindible a Lleida. I en aquest sentit, nosaltres estem disposats a posar-hi de la nostra part. Volem contribuir-hi amb el compromís de formar part d’un nou govern, perquè només des de dins, podrem vetllar pel compliment dels acords programàtics d’una possible moció.
Per tant, mostrada la nostra predisposició, instem a la resta de grups municipals de l’oposició i als regidors/es no adscrits, a:
  • Consensuar candidat/a per l’alcaldia
  • Pactar la constitució d’un nou govern, sense vetar a ningú, amb generositat i que s’hi sumi tothom que vulgui fer-ho
  • Simultàniament, pactar un nou pressupost municipal per l’exercici 2022, pensat per la recuperació econòmica i els drets dels veïns i veïnes
  • Que el pressupost tingui, entre altres eixos, els següents: drets de les persones; seguretat; neteja; pla de barris i Horta; pla per dinamitzar el comerç; aturar el projecte d’alberg de Pardinyes i, simultàniament, donar compliment a la promesa de residència; incentius fiscals; disminuir les taxes municipals (especialment IBI); impulsar accions per la promoció econòmica i emprenedoria; pla per revitalitzar els polígons industrials, reivindicar la capitalitat de Lleida entre els municipis del nostre entorn; reforçar la participació i traçar sinergies amb el teixit associatiu, veïnal i empresarial; neutralitat de l’espai públic; defensa dels drets dels veïns afectats per okupacions; un nou pla de mobilitat; evitar ingerències d’altres administracions.
  • Absoluta transparència en l’elaboració dels projectes per optar als fons Next Generation i en el seu repartiment.
Xavier Palau Altarriba
Portaveu del Grup Muncipal Popular a la Paeria